Body Mind Szymon Ściński

 
 
Opublikowany: 08.05.2010
 

Jak szybko i "bezboleśnie" schudnąć?


Dostaję od Państwa wiele wiadomości e-mail z zapytaniem jak szybko i "bezboleśnie schudnąć. Niestety gdyby istniały wspaniałe tabletki lub ćwiczenia dobre dla każdego - społeczeństwo byłoby szczupłe a problem otyłości by nie istniał.

GosiaDostaję od Państwa wiele wiadomości e-mail z zapytaniem jak szybko i "bezboleśnie schudnąć.

Niestety gdyby istniały wspaniałe tabletki lub ćwiczenia dobre dla każdego - społeczeństwo byłoby szczupłe a problem otyłości by nie istniał...Każda osoba, która zamierza wyszczupleć i nadać swojej sylwetce pożądane kształty powinna zadbać o kilka elementów takich jak: zestaw odpowiednich ćwiczeń, dieta dobrana indywidualnie, tzw. suplementacja oraz właściwą formę regeneracji - w której pomocny może okazać się np. masaż.

Zawód, który wykonuję polega właśnie na indywidualnym dobraniu odpowiedniego zestawu ćwiczeń oraz diety i jej suplementacji. Słowo "indywidualnym" jest tu kluczowe - ponieważ nigdy w swojej karierze nie przypisałem takiej samej diety lub treningu dwóm różnym osobom. Tak samo rzecz się ma z ćwiczeniami oraz preparatami wspomagającymi odchudzanie. Nawet taki element jak masaż musi być zastosowany z różną intensywnością i częstotliwością u każdego z osobna. Temat jest bardzo obszerny - dlatego dzisiejszy tekst proszę potraktować jedynie jako wprowadzenie do zagadnienia.

Zacznę od ćwiczeń. Osoby, które chciałyby zrzucić nadmiar kilogramów powinny zastosować treningi dwojakiego rodzaju: pierwszy rodzaj treningu - to trening na podniesienie metabolizmu spoczynkowego /takie ćwiczenia bezpośrednio nie spalają tkanki tłuszczowej ale pośrednio właśnie poprzez podniesienie tempa metabolizmu spoczynkowego/ ; drugi rodzaj treningu to ćwiczenia, które bezpośrednio w trakcie ich wykonywania spalają tkankę tłuszczową, ponieważ organizm w ich trakcie korzysta z rezerw energetycznych zmagazynowanych w tłuszczu. Dlaczego tak się dzieje? W pierwszym przypadku "paliwem" do pracy są źródła szybkoodnawialne takie jak np. glikogen mięśniowy; w drugim bezpośrednio tłuszcz zapasowy.

Można by zadać pytanie - to dlaczego wykonujemy również pierwszy rodzaj ćwiczeń? Dlatego, że najważniejszą rzeczą przy trwałym i skutecznym chudnięciu jest podniesienie metabolizmu spoczynkowego !

To głównie on decyduje o tym, że część z nas jest szczupła, mimo iż pozwala sobie na odżywianie dość wysokokaloryczne a część z nas tyje na dietach niemalże głodowych. Oczywiście w tych przypadkach ważna jest genetyka - niektórzy więc na starcie są uprzywilejowani. Na geny niestety nie mamy wpływu /jeszcze/ ale możemy odpowiednimi ćwiczeniami oraz dobrze skonstruowaną dietą wspomaganą suplementami podnieść nasz naturalny poziom metabolizmu spoczynkowego na wyższy poziom i zapewnić sobie tym samym szczupłe i jędrne ciało.

Rzecz bardzo ważna. Proszę nie pozwolić wmówić sobie przez różnego rodzaju "specjalistów", że istnieją tzw. wspaniałe diety, które w krótkim czasie z osoby otyłej zrobią szczupłą. Polegają one głównie na "zagłodzeniu" organizmu. U niektórych osób można zaobserwować redukcję kilogramów ale jednocześnie ich metabolizm spoczynkowy spada do wyjątkowo niskich wartości co po pewnym czasie zapoczątkowuje tzw. efekt " jo-jo ". Ludzie tacy najczęściej szybko "nadrabiają" stracone kilogramy powyżej wagi wyjściowej i to przy niższej wartości kalorycznej posiłków. Metabolizm spoczynkowy to najistotniejszy element, który decyduje o składzie ciała. To on pochłania najwięcej kalorii przez całą dobę - również w nocy. Tzw. "diety cud" jedynie go obniżają.

Zdaję sobie sprawę, że w powyższym tekście jedynie musnąłem całego zagadnienia - zasygnalizowałem problem - stąd pewne uproszczenia merytoryczne, za co przepraszam ale obiecuję, że do tego tematu będę jeszcze nie raz wracał.

 

Szymon Ściński - Trener Osobisty / Personalny Warszawa

 
Komentarze:

 
 

 

 

 

 

 



     
Trener personalny - ćwiczenia na uda i pośladki.

 

Trener Osobisty - zawód przyszłości ?

 

Artykuł: miesięcznik "Uroda" 06.2008 r Trener Osobisty Warszawa

 

Magazyn "TRENER OSOBISTY"

 

Wiecej >>>





 

Wiecej >>>    

Zgrabna pupa
Zgrabna pupa

Więcej >>>

 

Trener Personalny Warszawa "Body & Mind" Szymon Ściński Reklama •  O nas •  Kontakt •  Praca •  Oferta
tel.kom.: 695 737 626 | szymon.scinski@trenerosobisty.pl

Projektowanie stron www