Body Mind Szymon Ściński

 
 
Opublikowany: 05.09.2010
 

Tracy Anderson


Tracy Anderson - moja opinia o jej treningu.

fot.Tracy Anderson www.tracyandersonmethod.com

Moja opinia o modnym ostatnio treningu i Trenerce Celebrity, Tracy Anderson.

Tracy Anderson stworzyła program ćwiczeń w oparciu o kilka głównych zasad. W uproszczeniu – sam trening jest kombinacją tańca, gimnastyki oraz ćwiczeń z niewielkim obciążeniem /sztangielki/.

System ten przyniesie pozytywne efekty pewnej grupie kobiet – jednak jak większość treningów pisanych „pod każdego” uwidacznia się  jego główna słabość czyli brak „indywidualizacji”.

Poleca ona codzienny, godzinny trening. W przypadku wielu osób jest to zalecenie niemożliwe do zrealizowania m.in. z powodu braku czasu. Plusem tej zasady jest to – że trening powtarzany codziennie nie musi /i nie może/ być zbyt intensywny. Codzienna stymulacja organizmu ćwiczeniami w przypadku osób, które mają wystarczająco dużo czasu na wysypianie się i nie prowadzą zbyt obciążającego trybu życia – z pewnością zaprocentuje poprawą kondycji i podniesieniem ogólnego tempa przemiany materii. W tej grupie kobiet ta zasada stanowi pozytywny aspekt programu.

Jej rada odnośnie „wystrzegania się siłowni” – jest o tyle niepoważna merytorycznie, że nie uwzględnia faktu, iż  na siłowni można wykonywać praktycznie każdy rodzaj treningu różnicując obciążenia. Spora część kobiet wymaga wręcz zastosowania większych obciążeń z uwagi na swoją budowę. Jest to kolejna słabość metody.

Tracy poleca wykonywanie większości ćwiczeń z bardzo małym obciążeniem /sztangielki najwyżej 1,5 kg/ i bardzo dużą liczbą powtórzeń. W przypadku niektórych kobiet z pewnością zda to egzamin. Jednak zważywszy na to, że większość kobieta ma pewne /mniejsze lub większe/ dysproporcje w budowie  wynikające np. z budowy kośćca lub rozmieszczenia tkanki tłuszczowej – potrzebne byłoby zastosowanie różnych obciążeń w zależności od rejonu sylwetki czy grupy mięśniowej.

Jej rady odnośnie koncentracji w trakcie ćwiczeń i obserwowania siebie /swojej sylwetki/ w lustrze w pełni popieram – bo czyni to trening bardziej wydajnym i podnosi stopień bezpieczeństwa wykonywanych ćwiczeń.

W sprawach diety jej wskazówki są jeszcze bardziej ogólnikowe i nic nowego nie wnoszą.

To tyle jeśli chodzi o samą metodę.

Ważnym elementem w tym temacie jest przede wszystkim sama Tracy Anderson – jej osobowość i umiejętność pozytywnego motywowania swoich klientek stanowi o jej sile oddziaływania. To powyższe oraz widoczna pasja z jaką wykonuje swoją pracę plus odpowiedni marketing oparty na sławnym nazwisku pierwszej klientki – poprowadził ją do sukcesu jaki niewątpliwie osiągnęła. Powyższe zawsze pomaga w byciu Trenerem Osobistym.

Szymon Ściński - Trener Osobisty / Personalny Warszawa


 
Komentarze:

 
 

 

 

 

 

 



     
Trener personalny - ćwiczenia na uda i pośladki.

 

Trener Osobisty - zawód przyszłości ?

 

Artykuł: miesięcznik "Uroda" 06.2008 r Trener Osobisty Warszawa

 

Magazyn "TRENER OSOBISTY"

 

Wiecej >>>





 

Wiecej >>>    

Zgrabna pupa
Zgrabna pupa

Więcej >>>

 

Trener Personalny Warszawa "Body & Mind" Szymon Ściński Reklama •  O nas •  Kontakt •  Praca •  Oferta
tel.kom.: 695 737 626 | szymon.scinski@trenerosobisty.pl

Projektowanie stron www