Body Mind Szymon Ściński
 
 
Opublikowany: 22.07.2010
 

Zgrabne pośladki


Zgrabne, jędrne, dobrze ukształtowane pośladki są bardzo ważnym elementem kobiecego ciała.

Czy sobie zdajemy z tego sprawę czy nie – nasz wzrok bardzo często „omiata” tę okolicę kobiecej sylwetki. Ich kondycja mówi nam wiele o formie jej właścicielki – odbieramy to częściowo podświadomie. Prawda jest jednak taka, że i u mężczyzn ta część ciała jest ważna – kobiety coraz częściej się do tego przyznają – co u niektórych mężczyzn wywołuje lekkie zakłopotanie ;p . Warto więc o nie zadbać.

Często jestem wręcz bombardowany pytaniami o najlepsze ćwiczenia na tę część ciała. Pytają głównie Panie ale coraz częściej zapytania kierują do mnie również mężczyźni. Odpowiedź nie jest jednak prosta bo dla każdego rodzaju sylwetki potrzeba innych ćwiczeń. Oczywiście i płeć odgrywa przy doborze ćwiczeń pewną rolę. Postaram się przybliżyć nieco temat.

Kobiety w toku ewolucji rozwinęły masywniejszą, szerszą /względem płci męskiej/ miednicę – oczywiście ma to związek z rozwojem ciąży i późniejszym porodem. Ma to przełożenie na rodzaj ćwiczeń jakie można kobietom polecić na tę część ciała. Podam kilka przykładów.

Kobiety z masywną i szeroką miednicą nie powinny wykonywać przysiadów ze sztangą czy sztangielkami – szczególnie pełnych, głębokich przysiadów. Dlaczego ? skoro jest to jedno z najlepszych ćwiczeń – najmocniej obciążających pośladki …? A mianowicie dlatego, że ćwiczenie to bardzo silnie rozciąga i rozwija mięśnie tego rejonu. U kobiet w/w spowoduje to dalsze „zmasywnienie” tego rejonu i choć pośladki uzyskają z pewnością większą jędrność – to tak znaczny przerost odbije się niekorzystnie na proporcjach w stosunku do całej sylwetki. Chyba mało która Pani z naszego kręgu kulturowego – gdzie standardy wyglądu wyznaczają media wizualne czyli kino i telewizja, magazyny kolorowe --- chciałaby rozwinąć rozmiar XXL w obrębie pupy. Każda natomiast chciałaby mieć zgrabne i niezbyt duże pośladki. Oczywiście w Ameryce Środkowej standardy są nieco inne i bardziej liberalne pod względem rozmiarów ;-)  ale ja ograniczę się do naszych „europejskich okolic”. Jakie więc ćwiczenia w tym wypadku polecam ? Polecam ćwiczenia izolowane a także kombinacje ćwiczeń na maszynach do treningu aerobowego, wytrzymałościowego. Oczywiście by ponownie „skomplikować” całą sprawę ;-) i tu należy być ostrożnym. Ćwiczenia wspomniane nie powinny specjalnie rozciągać mięśni tych okolic czyli m.in. mięśnia pośladkowego wielkiego oraz pośladkowego średniego bo to może nieść zagrożenie zbytnim przerostem. Dobrze sprawdzają się tutaj ćwiczenia izometryczne oraz te gdzie wykonujemy sporo powtórzeń na niewielkim ciężarze przy niewielkim zakresie samego ruchu. I tutaj pewnie zbytnio zagłębiam się w szczegóły techniczne, które mogą nieco zaciemnić temat osobom niezorientowanym. W każdym razie testem dla każdego dobrego i w pełni profesjonalnego trenera osobistego jest dobór ćwiczeń na tę część ciała w zależności od budowy miednicy czyli typu sylwetki. Nie mam tu na myśli podziału na 3 typy : jabłko, gruszka czy marchewka lub kilku innych występujących powszechnie. Człowiek jest bowiem najczęściej połączeniem różnych typów budowy. Profesjonalista potrafi uwzględnić sporo dodatkowych elementów składających się na późniejszy dobór ćwiczeń - dobrych dla danej osoby.

Kobiety z wąskimi biodrami, które mają drobne kości szczególnie  tego rejonu sylwetki wręcz powinny wykonywać ćwiczenia zakazane dla Pań wspomnianych powyżej. Wskazane są dla nich więc przysiady ze sztangą i sztangielkami – oczywiście przy nienagannej technice wykonywania powyższych ćwiczeń. Dobre rezultaty przynosi rozciąganie mięśni i wykonywanie ćwiczeń przy pełnym i głębokim zakresie ruchów i używanie podczas ćwiczeń średnich i dużych obciążeń. Dodatkowa uwaga – przeciwwskazaniem częściowym do tych ćwiczeń są zbyt krótkie nogi w proporcji do tułowia.  Proszę pomyśleć – jak ważny jest dobór odpowiednich ćwiczeń skoro ćwiczenia dla jednych Pań są wręcz ZAKAZANE  !  dla Pań o innej konstrukcji kostnej…

Do tematu samych ćwiczeń KONIECZNIE trzeba dodać temat diety. Dlaczego ? Podam przykład: Kobieta o delikatnej konstrukcji kostnej w typie budowy przypominającej nieco budowę chłopięcą – o niskiej zawartości tkanki tłuszczowej. Wykonuje ona ćwiczenia o których wspomniałem dla drobnej budowy ciała kobiety. Czy jej dieta powinna być uboga w węglowodany i ogólnie kalorie ? Teoretycznie taka dieta ujędrnia i „rzeźbi” ciało… Jednak gdy w tym przypadku zaserwujemy takowy program dietetyczny – kobieta o której mowa – jeszcze bardziej upodobni się budową do chłopca /pomijając wyjątki gdy chce właśnie tak wyglądać ;p/ a przecież wolałaby zapewne by jej ciało zaokrągliło się w typowo kobiecych obszarach i nabrało właśnie kobiecych kształtów /nie mylić z niekontrolowanym nadmiarem tkanki tłuszczowej/… Dlatego każda Pani powinna mieć poza ćwiczeniami – odpowiednio dobrany zbilansowany program dietetyczny.

Do tematu poruszonego w tym artykule będę jeszcze powracał. Pod tekstem zamieściłem krótkie filmy instruktażowe – jak wykonywać ćwiczenia na pośladki.

Szymon Ściński - Trener Osobisty / Personalny Warszawa


 
Komentarze:

 
 

 

 

 

 

 



     
Trener personalny - ćwiczenia na uda i pośladki.

 

Trener Osobisty - zawód przyszłości ?

 

Artykuł: miesięcznik "Uroda" 06.2008 r Trener Osobisty Warszawa

 

Magazyn "TRENER OSOBISTY"

 

Wiecej >>>





 

Wiecej >>>    

Zgrabna pupa
Zgrabna pupa

Więcej >>>

 

Trener Personalny Warszawa "Body & Mind" Szymon Ściński Reklama •  O nas •  Kontakt •  Praca •  Oferta
tel.kom.: 695 737 626 | szymon.scinski@trenerosobisty.pl

Projektowanie stron www